Regulamin Rady Rodziców

                                    REGULAMIN

                 RADY RODZICÓW PRZEDSZKOLA nr 34

 

 

I.                  Kadencja , tryb powoływania i odwoływania Rady Rodziców

 

1.     Kadencja Rady Rodziców trwa 1 rok ( wrzesień – wrzesień )

2.     W uzasadnionych przypadkach – na wniosek dyrektora przedszkola – prezydium rady może przedłużyć swoją kadencję o jeden rok

3.     Podstawę Rady Rodziców stanowią „ trójki grupowe” , wybierane na zebraniach rodziców w poszczególnych oddziałach na pierwszych zebraniach w danym roku szkolnym

4.     Rada Rodziców wybierana jest na pierwszym posiedzeniu „ trójek grupowych”

5.     Na miejsce ustępujących lub odwołanych członków rady wybierani są na zebraniu rodziców nowi członkowie

6.     Ustępująca rada działa do chwili wyboru i ukonstytuowania się nowej Rady Rodziców

7.     Rodzic , który został wybrany do Rady Rodziców i nie jest w stanie pełnić określonej funkcji – może w ciągu roku zrezygnować z niej na najbliższym posiedzeniu rady , uzasadniając swoją decyzję

8.     Na miejsce ustępującego członka prezydium wybierany jest kolejny rodzic , spośród pozostałych członków rady

 

II.               Organa Rady Rodziców , sposób ich wyłaniania i zakres kompetencji

 

1.     W skład Rady Rodziców wchodzi dyrektor przedszkola . W czasie jego

nieobecności – społeczny zastępca

2.     Na wniosek Rady Rodziców w niektórych posiedzeniach może uczestniczyć

     przedstawiciel Zespołu Obsługi Ekonomiczno-Administracyjnej Przedszkoli       

     Miejskich

3.     Do kompetencji prezydium Rady Rodziców należy rozpatrywanie wniosków

zainteresowanych rodziców w sprawach dotyczących częściowego zwolnienia z opłaty na Radę Rodziców , wynikających z trudności materialnych rodziny

4.     Opiniowanie dorobku zawodowego nauczyciela w terminie 14 dni od

otrzymania zawiadomienia ( zgodnie z art.9 c pkt 7 Karty Nauczyciela

5.     Prezydium Rady składa się z :

v    Przewodniczącego

v    Zastępcy przewodniczącego

v    Sekretarza i skarbnika.

6.     Do zadań i kompetencji przewodniczącego należy:

¨     Kierowanie całokształtem prac Rady Rodziców

¨     Zwołanie – na wniosek Dyrektora przedszkola i prowadzenie zebrań rady

¨     Utrzymanie stałego kontaktu z Dyrektorem przedszkola , Radą Pedagogiczną , przekazywanie opinii i postulatów rodziców

¨     Opracowanie projektu planu rady wraz z planem finansowym na dany rok      szkolny

¨      Uczestniczenie w uroczystościach organizowanych w przedszkolu , zebraniach z rodzicami itp.

¨     Współdziałanie ze wszystkimi członkami Rady Rodziców

¨      Reprezentowanie Rady Rodziców na zewnątrz

 

Zastępca przewodniczącego Rady Rodziców pełni funkcji przewodniczącego w przypadku  jego nieobecności .

 

 

7.     Prezydium Rady Rodziców wybiera spośród  ,,trójek grupowych” komisję rewizyjną w liczbie trzech osób ( przewodniczącego i dwóch członków).

Zadaniem komisji rewizyjnej jest:

Ø     Dokonywanie kwartalnej kontroli działalności finansowej Rady Rodziców

Ø     Dokonywanie dodatkowych kontroli ( na żądanie Dyrektora  przedszkola lub Rady Rodziców)

Ø     Sporządzanie sprawozdań pokontrolnych

Ø     Uczestniczenie w niektórych zebraniach Rady Rodziców.

 

 

               III         TRYB PODEJMOWANIA UCHWAŁ

 

 

1.     Rada Rodziców wyraża swoje stanowisko w formie wniosków.

2.     Wnioski rady zapadają większością głosów w głosowaniu jawnym , przy obecności przynajmniej 2/3 uprawnionych .

3.     Wnioski rozpatrywane są na posiedzeniach Rady Pedagogicznej.

 

 

 

 

 

III.           Zasady wydatkowania funduszy Rady Rodziców. 

1.     Rada Rodziców gromadzi fundusze pochodzące z dobrowolnych składek rodziców ,w wysokości ustalonej na ogólnym  zebraniu rodziców.

2.     Przy ustaleniu minimalnej wysokości składki na rzecz Rady Rodziców wymagana jest przynajmniej połowa obecności rodziców.

3.     Rada Pedagogiczna może prowadzić różną działalność w celu pozyskania środków na wsparcie działalności przedszkola z zachowaniem obowiązujących  przepisów.

4.     Fundusze Rady Rodziców zostają wydatkowane w oparciu o roczny  plan finansowy.

5.     Dopuszcza się w wyjątkowych wypadkach  wydatkowanie funduszy poza planem finansowym przez Dyrektora przedszkola .

6.     Ustala się wysokość pogotowia  kasowego 1.000 ( jeden tysiąć złoty 00/100).Upoważnia się Dyrektora przedszkola do dysponowania nim.

7.     Upoważnia się Dyrektora  przedszkola do zbierania należności na Radę Rodziców.

 

Zastrzega się wprowadzania  zmian do niniejszego regulaminu Rady Rodziców.

 

 

 

                                                                         

 

 

 

 

 

Wytworzył:
Violetta Antkowiak
Udostępnił:
Antkowiak Violetta
(2003-09-16 11:54:32)
Ostatnio zmodyfikował:
Antkowiak Violetta
(2003-12-16 13:24:17)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki